Scroll to top
Raportul Consumatorilor privind Platile Efectuate de catre acestia, studiu toamna 2017: Parintii simt o presiune sociala de a cheltui mai mult decat isi permit pentru copiii lor
  • Cea mai vulnerabila categorie, parintii cu varste intre 18 si 34 de ani;
  • Doar 3% dintre parinti reusesc sa nu cheltuiasca peste bugetul propus;
  • 65% dintre romanii intervievati spun ca retelele de socializare ii fac sa cumpere mai mult decat au nevoie;
  • 35% dintre romani considera ca este in regula sa cumpere pe credit telefoane, calculatoare si televizoare.

Potrivit noului Raport al Consumatorilor privind Platile Efectuate de catre acestia, parintii sunt categoria de consumatori cea mai vulnerabila la presiunea sociala, fiind fortati sa cheltuiasca pentru copiii lor un buget mai mare decat isi pot permite. Patru din zece parinti au experimentat presiune in ultimul an, simtindu-se fortati de catre contextul social sa cumpere pentru copiii lor lucruri cu care nu erau financiar confortabili. Doar 3% dintre acestia au rezistat presiunii si au decis sa achitioneze doar ceea ce era prevazut in buget.

Intrum, leaderul european in credit management, reprezentat in Romania de catre Top Factoring, prezinta editia 2017 a studiului European Consumer Report, bazat pe raspunsurile a 24 401 consumatori europeni intervievati. Studiul, desfasurat in luna septembrie 2017, include si raspunsurile a 1000 de respondenti din Romania. Anul acesta, Intrum si-a concentrat analiza pe datele care stau in spatele excesului de consum.

Datele analizate demonstreaza ca un grup vulnerabil expus unei presiuni sociale poate duce la o indatorare nesanatoasa pe termen lung. Cu toate optiunile de plata care exista in momentul de fata si luand in considerare presiunea sociala raportata la nivel general, misiunea noastra este de a investi in sporirea increderii si in educarea generatiilor prezente si viitoare atunci cand vine vorba despre un consum sustenabil”, declara Mikael Ericson, CEO si Presedinte Intrum.

Raportul arata nu doar ca patru din zece parinti se simt expusi presiunii sociale, dar observa ca in special parintii tineri cu varste intre 18-34 ani sunt foarte vulnerabili, 5 din 10 simtind constant o presiune a societatii atunci cand vine vorba despre cumparaturi efectuate pentru copiii lor.

Retelele de socializare joaca de asemenea un rol important in crearea presiunii asupra consumatorilor moderni. 65% dintre romanii intervievati au fost de acord cu afirmatia “Retelele de socializare ma fac sa cumpar mai mult decat as avea nevoie”. La nivel european, media celor care au raspuns afirmativ la aceasta intrebare este de doar 39%.

Cu referire la depasirea cheltuielilor, exista certitudine asupra faptului ca exista crestere in ceea ce priveste creditelele de consum. Intrum, reprezentata in Romania de catre Top Factoring, observa o crestere masiva a cumparaturilor pe credit. Aproape fiecare al patrulea roman (35%) crede ca este in regula sa cumpere bunuri precum televizoare, calculatoare sau telefoane pe credit, acest trend inregistrand o crestere sustinuta in ultimii doi ani.

 “In Romania uzanta parintilor de a depasi bugetul alocat atunci cind vine vorba despre cumparaturi pentru copiii lor este mai mare fata de restul europenilor. Cifrele arata o discrepanta fata de media europeana la acest capitol, iar diferenta va putea fi estompata doar prin educare, respectiv prin imbunatatirea managementului finantelor personale si ale familiei”, declara Catalin Neagu, director general Top Factoring. “Presiunea asupra parintilor subliniata de raport este una delicata si ingrijoratoare. De aceea principiile de baza pe care se poate aseza o educatie financiara si administrarea unui buget ar trebui sa fie parte din materia de studiu de la scoala, inca de la varste mici. Multe tari europene au introdus aceste informatii in curricula scolara si cred ca si la noi exista capacitatea de a gasi un echilibru intre precautie si investitie sustenabila”, adauga acesta.

 

A fi capabila sa preia si sa ofere credit este o conditie obligatorie pentru orice societate in crestere. In acelasi timp, analiza noastra arata cat de important este faptul ca sistemul in care aceste credite sunt acordate si preluate, functioneaza in favoarea tuturor partilor implicate”, concluzioneaza Mikael Ericson, CEO si Presedinte Intrum.

 

Despre European Consumer Payment Report editia 2017

 

Au fost culese raspunsurile a 24401 respondenti cu varste intre 18-65 ani din 24 de tari europene. In Romania, intrebarile au fost adresate unui esantion de 1000 de repondenti, dintre care 48% barbati si 53% femei, cu varste cuprinse intre 18-50 ani , peste 75% dintre acestia avand studii superioare si fiind angajati in momentul interviului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *